КОРОТКА ПАМ’ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ, ЯКІ ПРАЦЮЮТЬ ІЗ ДІТЬМИ ПІД ЧАС ВІЙНИ
Інформаційна безпека у воєнний час: важлива інформація для учнів, батьків
Поради та психологічна підтримка для учнів
Як організувати роботу з учнями та їх психологічну підтримку в умовах війни рекомендації ДСЯО
Інформаційна безпека підчас війни: як батькам вберегти своїх дітей.
Психологічна допомога та підтримка у воєний час
Допомогти дітям пережити страх, тривогу
Рекомендації батькам по організації дистанційного навчання своїм дітям
"Як подолати тривогу та стресовий стан під час карантину"
Деякі правила безпечної поведінки в цифровому середовищі для батьків та їх дітей
Рекомендації педагогам у роботі з “В А Ж К И М И Д І Т Ь М И”
- Намагайтеся запобігти виникненню думки про безнадійну педагогічну занедбаність того чи іншого учня. Вселяйте в собі віру, що «важкий» вихованець є потенційним носієм багатьох позитивних якостей. У ході контактів з такою дитиною виявіть доброзичливу зацікавленість, повагу, відкинувши можливе упереджене ставлення до неї.
- Зберіть інформацію про умови життя учня вдома, особливості спілкування в школі, поза її межами, з батьками. Та найголовніше — вивчіть джерела, причини, що призвели до морального захворювання учня.
- Будь-що намагайтеся відкинути стереотипічні знання про того чи іншого учня. Намагайтесь бути максимально об’єктивними в оцінці його особистісних якостей та вчинків. Виявіть доброту, чуйність, порядність, доброзичливість, щоб протистояти негативізму, з яким учневі доводиться зустрічатися у спілкуванні. Це й буде застосування методу «вибуху», який може сприяти досягненню добрих виховних результатів за порівняно короткий строк.
- Помічайте найменші позитивні зрушення у поведінці і діях школяра, підкріплюйте їх своїм заохоченням, схваленням. Водночас не зосереджуйте увагу на негативних виявах у поведінці. Пам'ятайте, що погані звички долати важко. Лише поступове розширення кола позитивних дій має витісняти негідні вчинки.
- Постійно включайте вихованців у колективні справи класу, спортивної команди; давайте посильні доручення, підкреслюйте їх значення для успіху всього колективу.
- Систематично працюйте з батьками, щоб спільно забезпечити позитивний педагогічний вплив на важковиховуваного.
- Звичайно, виправити асоціальні поведінкові аспекти вихованця важко але, все-таки, посильно кожному, якщо й справді прикласти до того хоча б якісь зусилля, бути зацікавленим у долі дитини. Адже педагог дуже часто може стати єдиним бар’єром, який стримує дитину від асоціальної поведінки та правопорушень.
Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Через глобальний вплив COVID-19 діти проводять все більше часу в Інтернеті.
Комунікація у віртуальному просторі має свої особливості. Так, інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом у житті дітей під час здобуття освіти, соціалізації, самореалізації. Водночас, бесконтрольне та безвідповідальне їх використання містить ризики для здоров’я, розвитку та благополуччям дітей. На жаль, вже є випадки, коли діти після «невинного» спілкування в інтернеті ставали жертвами насильства.
Шановні батьки з метою формування навичків безпечної поведінки дитини в цифровому середовищі важливо щоб ви розмовляючи з дитиною зосередити увагу на безпеці в Інтернеті та допомагали розвивати критичне мислення, вчили робити аргументований вибір та нести відповідальність за його результати. Проста заборона використання ґаджетів може призвести до втрати довіри дитини до дорослого та приховування нею своїх захоплень.
-найперше варто говорити, пояснювати, формувати культуру використання Інтернету в повсякденному житті;
-встановлювати часові межі користування ґаджетами, щоб балансувати час, проведений в режимі онлайн та флайн;
-контролювали додатки, ігри, веб-сайти та соціальні мережі, якими користується дитина, та їх відповідність віку дитини;
-встановлювали на ґаджети дитини батьківський контроль.
У разі виявлення, що дитина стала жертвою будь-яких проявів насильства чи експлуатації, вербування чи маніпуляцій в цифровому просторі, варто одразу звернутись до Національної поліції України та надіслати повідомлення про правопорушення до департаменту кіберполіції Національної поліції України за посиланням (цілодобово)
Також ви можете отримати більше інформації з питань безпечної поведінки дитини в цифровому середовищі у класних керівників, педагогів школи, практичного психолога.